Earbuds
1. Se först till att både laddningsetuiet och dina Earbuds är laddade genom att använda den medföljande laddningskabeln och ansluta den till en godkänd laddare.
2. Ta sedan ut dina Earbuds ur laddningsetuiet och sätt in dem i öronen. Du kommer att höra en röst som meddelar att dina Earbuds är påslagna, vilket sker automatiskt.
3. Gå därefter in i Bluetooth-inställningarna och hitta produkten 'Soundliving Earbuds'. Du kommer att höra en röst igen som bekräftar att produkten är ihopparad. Om endast den ena sidan är påslagen, håll fingret på den andra Earbud i 3 sekunder för att lösa detta.
4. Du kommer att höra en ljudsignal och den andra Earbud kommer automatiskt att kopplas ihop.
5. Har du fortfarande problem? Prova att sätta tillbaka dem i laddningsetuiet och ta bort parningen i Bluetooth-inställningarna.
1. Börja med att sätta in den medföljande laddningskabeln i en original laddare och anslut den till laddningsetuiet.
2. Se till att dina Earbuds är helt nere i laddningsetuiet. Om du har påsatt de extra öronpropparna, rekommenderas det att ta bort dem före laddning.
3. Kontrollera att du använder en godkänd och fungerande laddare, annars byt ut den.
4. Kontrollera laddningsetuiet för smuts som kan finnas i botten av etuiet och förhindra att Earbuds laddas korrekt.
Vi rekommenderar att du regelbundet tar bort anslutningen, glömmer enheten och parar om med din smartphone. Kom ihåg att ta bort gamla Bluetooth-enheter. Kontrollera ljudinställningarna i telefonens inställningar samt i den aktuella ljud-/strömningstjänsten.
När etuiet öppnas och Earbuds sätts i, kommer en röd diod att indikera att Earbuds laddas. När de är fulladdade släcks denna diod. På själva etuiet lyser batteriindikatorerna. När alla 4 dioder lyser konstant är laddningen klar.
Ta ut båda Earbuds ur etuiet. Håll touch-knappen intryckt, så återställs och paras de om.
Dina Earbuds och etuiet måste vara fulladdade. Batteritiden beror på volym, samtal, användning av touch och väderförhållanden. Kyla minskar batterikapaciteten med 30 %.
Om du upplever störningar eller dålig anslutning/kvalitet vid samtal bör du se till att båda parter har en bra satellitanslutning. Undvik att prata i telefon i rum med många andra som också pratar i telefon, eftersom detta kan försämra signalen och samtalskvaliteten. Obs: Earbuds är utrustade med 1 mikrofon och rekommenderas därför inte för kontorsbruk eller längre samtal.
Soul
Se till att du använder en godkänd och fungerande laddare. Om inte, byt ut den. Se till att det inte finns smuts i laddningsporten. Detta kan leda till att hörlurarna inte laddas korrekt.
Vi rekommenderar att du regelbundet tar bort anslutningen, glömmer enheten och parar om med din smartphone. Kom ihåg att ta bort gamla Bluetooth-enheter. Kontrollera ljudinställningarna i telefonens inställningar samt i den aktuella ljud-/strömningstjänsten.
Om du har anslutit dina Soul till andra enheter tidigare, kan de ha anslutit till dessa när dina Soul slås på. Om du därför inte kan ansluta till din nya enhet, se till att de tidigare anslutna enheterna inte är i närheten eller att Bluetooth inte är aktiverat på dem. Försök sedan att ansluta till din nya enhet.
Dina Soul måste vara fulladdade. Batteritiden beror på volym, samtal, användning av touch och väderförhållanden. Kyla minskar batterikapaciteten med 30 %.
Om du upplever störningar eller dålig anslutning/kvalitet vid samtal bör du se till att båda parter har en bra satellitanslutning. Undvik att prata i telefon i rum med många andra som också pratar i telefon, eftersom detta kan försämra signalen och samtalskvaliteten. Obs: Soul är utrustad med 1 mikrofon och rekommenderas därför inte för kontorsbruk eller längre samtal.
Wave
Se till att du använder en godkänd och fungerande laddare. Om inte, byt ut den. Se till att det inte finns smuts i laddningsporten. Detta kan leda till att hörlurarna inte laddas korrekt.
Vi rekommenderar att du regelbundet tar bort anslutningen, glömmer enheten och parar om med din smartphone. Kom ihåg att ta bort gamla Bluetooth-enheter. Kontrollera ljudinställningarna i telefonens inställningar samt i den aktuella ljud-/strömningstjänsten.
Wave-hörlurarna har multipunkt-anslutning och kan därför vara anslutna till två enheter samtidigt. Var därför uppmärksam på vilken enhet du vill använda för ljudutgång.
Är det permanent eller sporadiskt? Upplevs det vid vissa tidpunkter eller i specifika situationer, kan orsaken vara andra störande signaler från Bluetooth-enheter i närheten. Till exempel kan en Bluetooth-mus störa signalen om den används samtidigt.
Dina Wave måste vara fulladdade. Batteritiden beror på volym, samtal, användning av touch och väderförhållanden. Kyla minskar batterikapaciteten med 30 %.
Om du upplever störningar eller dålig anslutning/kvalitet vid samtal bör du se till att båda parter har en bra satellitanslutning. Undvik att prata i telefon i rum med många andra som också pratar i telefon, eftersom detta kan försämra signalen och samtalskvaliteten. Obs: Earbuds är utrustade med 1 mikrofon och rekommenderas därför inte för kontorsbruk eller längre samtal.